سران کنونی شاخه ی افراطی مکتب قرآن اهمیت زیادی به کسب درآمد و راه اندازی شرکت های کوچک و بزرگی داده اند تا جایی که دغدغه ی اصلی این شاخه از مکتب قرآن درآمد زایی می باشد . هر حرکت با هر عقیده ای جهت ایجاد یک بنیان قدرتمند نیازمند پایه ی اقتصادی مستحکم می باشد و اقتصاد نقش مهمی در میزان قدرت آن  حرکت دارد . 

مکتب قرآن نیز بر این اساس اقدام به تأسیس شرکت هایی بزرگ و کوچک نموده است که بخش عظیم  درآمد این شرکتها در اختیار آقای سعدی قریشی و اطرافیانش قرار می گیرد و مابقی نیز صرف تبلیغات و چاپ کتاب و جزوه و نوشته های مرحوم احمد مفتیزاده ، وام های چند میلیون تومانی و کمک های ناچیز به سایر اعضای مکتب قرآن که توانایی مالی آنچنانی ندارند می شود . شایان ذکر است که پرداخت وام و سایر کمک های نقدی به اعضای مکتب قرآن از بزرگترین دلایل پیوستن بخش عظیمی از مکتبیون می باشد . متأسفانه این گونه کمک های مالی تنها در چهارچوب مکتب قرآن خلاصه می شود و شامل افراد تنگدستی که عضو مکتب قرآن نیستند نمی شود .

بعد از وفات آقای احمد مفتیزاده و تبدیل مکتب قرآن به دو شاخه ی آقایان سعدی قریشی و حسن امینی ، شاخه ی آقای سعدی قریشی در صدد ایجاد شرکتهایی در این راستا بر آمدند . شرکت عمران امانیه که در زمینه ی بتن آماده و ساختمان سازی و ماسه شویی فعالیت دارد اصلی ترین شرکت مکتب قرآن می باشد که درآمد عظیم حاصل از آن در اختیار آقای سعدی قریشی و اطرافیان وی قرار می گیرد .

 شرکت موکت کریشه ، شرکت کارتن سازی ، کارخانه میخ سازی ، شرکت شفا جهت توضیع گیاهان دارویی ، شرکت آلومین جهت تولید رادیاتور ، شرکت لواشک و آدامس ون ، شرکت سوسیس و کالباس زونگ ( که متعلق به آقای سعدی قریشی و هیأت رئیسه می باشد)  و شرکتهای تولید چینی ، فرش ، نمایندگی شرکت های ماکارونی زر و تک ماکارون ، و مابقی شرکت های بزرگ و کوچکی که سود های کلان حاصل از آن باعث شده مکتب قرآن شاخه ی مذکور از راه خود منحرف گشته تا جایی که پیروان کنونی آقای مفتیزاده (در باطن) تنها به دستوراتی از رهبرشان عمل می نمایند که با منافعشان در تضاد نباشد .

دریافت وام های میلیاردی توسط آقای سعدی قریشی (که نیازمند تائید کلیه ی مراجع دولتی نیز می باشد )  می تواند سندی دیگر باشد بر تفاسیر منفعت طلبانه ی ایشان از دین اسلام  و منافع اقتضا می کند که اینگونه متفاوت ظاهر شوند .

برجسته ترین بهانه ی مکتب قرآن از فعالیّت در رسته ی اقتصاد ،  تقویت بنیه ی اقتصادی مکتب قرآن  می باشد به این دلیل که اگر مکتب قرآن  از لحاظ اقتصادی خودکفا باشد دیگر دست به دامن و محتاج دشمنان نخواهد بود و با قدرت بیشتر به راه خود ادامه خواهد داد .

جای تأسف و درد است که افراد مکتب قرآن ، سعدی قریشی را با پیامبران مقایسه کرده و می گویند در تمام کائنات کسی همچون وی وجو ندارد  و این در حالیست که افرادی در مکتب قرآن با  پا گذاشتن بر شانه های گروهی دیگر در صدد پر کردن جیب خود بر آمده اند .