مکتبِ آقای مفتیزاده و فعالیتهای حزبی

مکتبِ آقای مفتیزاده تنها حرکتی است که در قالب دین در کردستان ایران و بصورت گسترده فعالیت دارد . تجمعات شبانه روزی آنان در منازل و برگزاری مراسمات منحصر به فرد من جمله فعالیت هایی می باشد که مکتب قرآن بدون مزاحمتی برگزار می نماید . 
هرچند برخی اوقات احضار اعضای مکتب آقای مفتیزاده به نهادهای امنیتی انجام می گیرد اما هیچکدام از این احضار و بازداشت ها بیش از چند ساعت و چند روز بیشتر طول نکشیده است . بعد از فوت رهبرشان حتی یک فرد مکتبی به زندان طولانی مدت و یا اشد مجازات محکوم نشده است و در میان سی و سه نفر اهل سنتِ محکوم به این حکم حتی یک فرد مکتبی وجود ندارد . 
پس از احضار یکی از اعضایش در سردشت به یکی از نهادهای امنیتی ، عوامل مکتب آقای مفتیزاده از این موضوع بهره برداری تبلیغاتی نموده و در جهت شرعیت بخشیدن به مکتبشان اخبار این اِحضار را در شبکه های اجتماعی تبلیغ کرده و صفحه های حمایت از این عضو مکتب قرآن به راه انداخت . در اخبار مکتب آمده که آن عضو مکتب به دو سال زندان محکوم شده است اما پس از گذشت چندین روز آشکار شد که وی در منزل خود بسر می برد و مشغول گذراندن زندگی عادی خود است . بدین ترتیب دروغی دیگر بر مکتب آقای احمد مفتیزاده آشکار گشت . 
پس از آن سناریو ، خبرهایی از احضار و بازجویی فرزندان فواد مردوخ روحانی و سعدی قریشی (رهبر شاخه افراطی مکتب قرآن) و خانم چشمه کبودی در سه برگ چاپ کرده و در میان اعضای مکتبشان توزیع کردند . در این برگه آمده که دبیران و پرستاران اهل سنت کردستان تبعید و اخراج می شوند . جالب است مکتب خود را نماینده اهل سنت کردستان می داند این در حالیست که مکتب مفتیزاده با هیچ قشری از جامعه اهل سنت رابطه ای حسنه ندارد . 

برای همه آشکار است مکتب مفتیزاده تنها گروهیست که بدون ممانعت به تبلیغ دین احمد مفتیزاده می پردازد و سدّی بر سر راه آنان وجود ندارد . آشکارا و بدون مزاحمتی تجمع میکنند ، کلاس برگزار میکنند ، وام های چندصد میلیون تومانی دریافت میکنند و برخلاف ادعای دروغین سران آن مکتب ، آزادی عمل آنان در فضای کردستان نسبت به قبل بیشتر شده است . در کنار تبلیغ مکتب آقای مفتیزاده ، با همکاری برخی نهادها تجارت خود را دارند و نسبت به سایر اقشار جامعه ، در آرامش و رفاه اقتصادی قابل توجهی زندگی می کنند . 

این فرقه تنها اخباری را منعکس میدهد که مربوط به اعضا و عواملش می باشد . مکتبی که خود را قرآنی می داند اما احمدیست ، تنها اخباری را منتشر میکند که صرفاً مختص به آن مکتب است . حتی به احکام اشد مجازات اعضای سایر حرکتها دینی هم اشاره نمیکند در حالیکه برای شرعیت دادن به حرکت خود ، اعلامیه های اخباری را در میان کلیه اعضای توزیع و حرکتهای حمایتی از اعضای گروهش راه اندازی می نماید . اعمالی از این دست حاوی این پیام است که مکتب مذکور جا پای ردِّ احزابی گذاشته که منفعت حزبی را بر هدف اصلی (که اسلام است) ترجیح میدهد . 

داڕمانی ئە‌ندامانی مە‌کتە‌ب

بِسمِ الله اَلرِّحمن اَلرَحیمِ

یَهدی من یَشاء و یضل من یشاء

خۆشە‌ویستانم 

ماوە‌ی چە‌ن ساڵ پێشتر بە ھۆی پڕوپاگە‌ندە و تە‌بلیغی ناڕاستی بنە‌ماڵە و گوشاری کە‌سانی نزیکم چوومە کۆڕ و کە‌لاسە‌کانی جە‌ماعەتێک ئە‌ھلی بیدعەت . کاتێک لە کە‌لاسە‌کان سە‌رنجم دا زیاتر لە‌وە‌ی باسی قورئان (فە‌رمودە‌ی خوا) و حە‌دیس و اقوال موجتە‌ھدین بکرێت ، زیاتر شێعر خوێندن و تە‌قدیس و بە‌رزکردنە‌وە‌ی کە‌سێکی دیاریکراو ئە‌کرا و ژیانی گاندی و نێلسۆن ماندێلا (کە ھیچیان موسوڵمان نە‌بوون) ئە‌وترا و سووکایە‌تی بە زانایانی موسوڵمان ئە‌کرا . 

بۆیە ڕۆژبە‌ڕۆژ دوودڵی و گومان سە‌بارە‌ت بە‌م بیرۆکە ھە‌موو وجودی منی گرتە‌وە تا ئە‌و کاتە‌ی سپاس بۆ الله لە‌گە‌ڵ چە‌ن ھاوڕێ لە ڕێی ئە‌نتە‌ڕنێت ئاگادار کرامە‌وە ئە‌مە ڕێیکی ھە‌ڵە‌یە لە ژیانمدا ھەڵمبژاردووە . لە الله کە بە‌خشە‌ندە‌یە و تۆبە‌کانمان وە‌ر ئە‌گرێت داوای لێبوردنی لێ ئە‌کە‌م و شوکری لوتفی بێکۆتایی تە‌باڕە‌ک و تە‌عالا ئە‌کە‌م . 

ئیستاش خۆم بە شوێنکە‌وتوی ئیمام شافعی ئە‌زانم کە بێگومان خۆشە‌ویستی پێغە‌مبە‌ر "ص" و ھە‌روە‌ھا موجتە‌ھیدی بێگە‌ڕانە‌وە‌ و بە تە‌قوا و دوور لە گوناح بووە و ناوی خۆم ئەگۆڕم بۆ ئازاد شافعی . 

بۆ مانە‌وە‌ لە‌سە‌ر عەقیدە‌م داواکارم دۆعای بە‌خێرم بۆ بکە‌ن . 

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1422528248033407&set=a.1394238234195742.1073741828.100008287362049&type=1&theater

 

 

 

ریزش افراد مکتب قرآن

بسم الله الرحمن الرحیم
یهدی من یشاء و یضل من یشاء

دوستان خوبم 
اینجانب چند سال پیش به سبب تبلیغات واهی افرادی از اعضاء خاواده و فشار اطرافیان به کلاسهای جماعتی از اهل بدعت راه یافتم
در این کلاسها متوجه شدم بیشتر از آنکه سخن از قرآن و حدیث و اقوال مجتهدین در میان باشد بیشتر شعر خوانی و تمجید و غلو از شخصی خاص و پرداختن به زندگی گاندی و ماندلا و بد بیراه نسبت به عالمان در میان است .

لذا شک و گمان در این راه هر روز بیشتر از قبل وجودم را فرا گرفت 
تا اینکه شکر خدا با چند نفر در دنیای مجازی آشنا شدم و متوجه اشتباه در مسیر زندگیم شدم . از خدای تواب و رحیم استغفار مینمایم و از حضرت باری تعالی بسار بسیار بسبب این لطف بی پایانش سپاسگذارم 
و اکنون خود را پیرو امام شافعی میدانم که بدون شک هم مورد تایید پیامبر بزرگ و هم مجتهدی مطلق و اهل ورع و تقوا بوده اند و اسم خودم را به ئازاد شافعی تغییر دادم . 
برای ثبات عقیده برایم دعای خیر نمایید

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1422528248033407&set=a.1394238234195742.1073741828.100008287362049&type=1&theater

 

 

 

دعوت از برخی اعضای مکتب توسط پیامک

ضمن خیر مقدم به آندسته از اعضای مکتب که توسط پیامک از آنان دعوت به عمل آمده بود ، از آنان خواستاریم بدون احساسات و تعصب مطالب وب را مطالعه کنند و ضمن در نظر گرفتن اصول اسلام و شریعت در مقابل عقاید فردی رهبرشان ،کردار و افکارشان را مورد بازبینی قرار دهند . 

امید است در آینده بتوانیم از سایر اعضای مکتب دعوت کنیم مطالب وب را مطالعه کنند .

مولودی‌خوانی برای احمد مفتی‌زاده

هرسال در ماه مولود مصادف با میلاد پیامبر اکرم حضرت محمد‌"ص" مراسم‌های مولودی‌خوانی در برخی از مناطق تدارک داده می‌شود . اشعاری در وصف پیامبر‌"ص" می‌خوانند و صلوات می‌فرستند و در امتداد مولودی‌خوانی همزمان با سرودنِ ابیاتی در وصف پیامبر"ص" که ممکن است حتّی معایب شرعی و عقیدتی هم در آن اشعار باشد علما برای شرکت‌کنندگان در مولودی‌خوانی از زندگی پیامبر "ص" یا مسائل و مشکلات روز و مسائل دینی بحث می‌کنند .

در مورد تاریخ میلاد پیامبر"ص" اختلاف نظر بر سر روزهای 8 ، 9 و 12 ربیع‌الاول می‌باشد اما اغلب مورّخین بر این باورند روز دوازدهم ربیع‌الاوّل زمان میلاد ختمی مرتبت پیامبر اکرم‌"ص" می‌باشد . 

چنانچه در سایر روزهای سال نیز در تجمعات و گردهمائی‌ها ، تولد و نشئات رسول الله "ص" را در جامعه‌ای همچون جامعه مکه یاد آور شد و توضیح داده شود که چگونه نشئات یافت ، بزرگ شد ، وحی بر وی نازل آمد ، به چهل سالگی رسید ، هجرت و رحلت فرمودند و در مجموع تاریخ زندگانی آن بزرگ مرد را بازگو نمودن یک عمل خداپسندانه خواهد بود به دلیل اینکه مسلمانان را به یاد رهبر خودشان حضرت محمّدالمصطفی "ص" می‌اندازد . ما مسلمانان نه تنها بایستی زندگانی ایشان را بدانیم بلکه بازگو نمودن سیرت و زندگانی خلفا ، بزرگان دین ، اهل‌ بیت و امهات‌المومنین بسیار کار خیر و خداپسندانه‌ای می‌باشد . خوشبختانه بخشهایی از تفکرات دینی هستند که این امر را رعایت کرده و در سایر ایّام و به بهانه های مختلف رهبرشان حضرت محمّد"ص" را طبق شیوه های مذکور یاد می کنند . 

هرچند که بخشهایی از مسلمانان در طول سال و خارج از این ایّام مراسماتی مشابه برگزار می‌کنند اما اِشکال در این خواهد بود که مراسمات تنها یکبار در روزهایی مشخص از سال آنهم در ابیات و اشعاری گاهاً شرک‌آمیز جشن گرفته شود . در برخی از ابیات پیامبر "ص" به درجه الھیّت رسانیده می‌شود و صفاتی را برای رسول‌الله "ص" بکار می‌برند که تنها مختص به الله متعال می‌باشد .

اگر مولودی‌خوانی یک امر واجب بود ، بزرگان و من جمله نزدیکانی که پس از وفات پیامبر اکرم "ص" زیسته‌اند ، در سالروز رحلت وی مراسم مولودی‌خوانی برپا می‌کردند . به عقیده اجماع علمای اهل سنت یاد کردن از مولود رسول‌الله "ص" به این شکل که تنها یک ماە در سال برگزار می‌شود نو‌آوری در دین و بدعت به حساب می‌آید و بهتر است مسلمانان بجای یکبار ، چندین بار در طول سال از مراسماتی دیگر استفاده کنند تا در آن از زندگانی رسول الله "ص"بدون افراط و تفریط و بدون کاست و کم کردن از آن موارد بحث شود . 

کُلُّ بِدعَةُ ضَلالة و کُلُّ ضَلالَة فِی النّار . برای شیطان ، دچار کردن به بدعت از سرکشی و گناه پسندیده‌تر است زیرا زبانِ بدعت متوجه دین می‌شود . سفیان ثوری می‌فرماید : بدعت در نزد شیطان از معصیت پسندیده‌تر است زیرا از معصیت می‌توان توبه کرد اما از بدعت نمی‌توان .

در برخی از مناطقِ کردستان نیز در ماه مولود مراسماتی از این قبیل برگزار می‌شود و مکتب قرآن سعی دارد با برگزاری مراسمات متعدد علی‌الخصوص در مساجد ، فضایی ایجاد کند که هم نفود خود را بر خانه خدا توسعه دهد و نیز اشعار مفتی‌زاه را جایگزین اشعاری کنند که تاکنون در مولودی‌ها خوانده می‌شده است . به همین دلیل است که مکتب قرآن مِیل زیادی به چنگ‌اندازی و استارت برپا نمودن مولودی‌ در مساجد  را دارد تا مراسمات مولودی‌خوانی را تصاحب کرده و فهرست برنامه‌ها را باب میل خود تهیه و تنظیم کند .

مفتی‌‌زاده معتقد بود اکثر احادیث مبنی بر خرافات و دروغین بوده و بایستی پیروانش از آن فاصله بگیرند . احمد مفتی‌زاده وصیّت کرده بود :  اشعار من را بخوانید چون همه آنها (هم احادیثِ واقعی و  هم تفاسیر قرآن) در اشعارم وجود دارند . وی در یکی از سخنانش معترف می‌شود پس از آزادی از زندان ، پیروانش دور یکدیگر جمع شده و مراسماتی به این منظور تدارک دیده‌اند که اکنون پس از سال‌ها از فوت او ، این مراسمات به مولودی‌خوانی برای وی تبدیل گردیدە است . 

معلمان مکتب قرآن در کلاس‌ها به سایر مکتبیون می‌گویند : به دلیل اینکه می‌توان علوم دینی ، اجتماعی ، جامعه و روانشناسی ، فلسفه ، علم ، خانواده ، پزشکی ، سیاسی ملی ، فرهنگی  ، تفسیر قرآن ، احادیث واقعی و ... را از کتب کاکه‌ احمد استخراج کرد پس تنها کتاب‌های کاکه احمد را مطالعه کنید و لازم نیست دور و بر خود را با سایر کتاب‌های دیگرشلوغ کنید !

این مکتب (شاخه قریشی سنندج) ماه مولود را به فرصتی برای تبلیغ رهبر قبلیشان (احمد مفتیزاده) و مکتب قرآن تبدیل نموده است . قاریان و خوانندگان سرودهای مذهبی خود را به طرق مختلف در مراسمات مولودی شرکت می‌دهد بلکه حجم بیشتری از اشعار ارائه شده در مراسم ، من جمله اشعار مفتی‌زاده بوده باشد .   

هرگاه متوجه شوند در آن جمع با اعتراض حضار روبرو نمی‌شوند ، آشکارا ایدئولوژی‌های مکتب قرآن را تبلیغ می‌کنند و آزادانه اسم احمد‌ مفتی‌زاده را بر زبان می‌آورند . اما  در غیر اینصورت ، بصورت خفیف و نا محسوس اقدام به چنین کاری می‌کنند تا با مخالفت مواجه نشوند .

چند سالی است مولودی‌خوانی برای احمد مفتی‌زاده توسط مکتبی‌ها از گوشه و کنار شنیده می‌شود بدین معنی که هدف از برگزاری مولودی شخص احمد مفتی‌زاده است . در مراسمی مولودخوانی که در یکی از روستاهای کردستان همزمان با ایّامیه تولد رهبرشان احمد مفتیزاده تدارک داده شده بود از عدم اطلاع ساکنان روستا در مورد تقدیسِ رهبرشان استفاده کرده و مولودی‌خوانی را به مراسمی شبیه به جشن تولد مفتی‌زاده تبدیل کردند . اشعاری در وصف مفتی‌زاده می‌خواندند و همزمان با شنیدن نام "احمد" همگی گریه می‌کردند . ابتکار مکتب قرآن در این موارد چنین است : اگر کسی متوجه تقدیس آنان شود می‌گویند : منظور ما از احمد همان محمد (نام دیگر پیامبر "ص") است .  این در حالیست که مکتبی‌ها با شنیدن نام الله و پیامبر "ص" به هیچ وجه واکنشی ندارند یا گریه نمی‌کنند .

سال گذشته و در ماه مولود ، مراسمی مولودخوانی توسط عوامل مکتب‌قرآن در روستای "آخکند" از توابع شهرستان سقز برگزار شد . و چون پیش‌نماز مسجد روستا هم جزو گروه مکتب‌قرآن بود مراسم بطور کامل در اختیار آنان قرار داشت . طبیعیست که در این مراسم کلیه اشعار و نطق‌ها توسط اعضای گروه و در راستای اهداف و تبلیغ مکتب قرآن خواهد بود . از همان ابتدای مراسم اشعار احمد مفتی‌زاده خوانده می‌شد و در میان برنامه‌ها طی مباحثی در مورد زندگی و عقاید وی سخنرانی می‌شد . پس از آنکه حاضرین به روش برگزاری و تقدیس مفتی‌زاده اعتراض میکنند از مکتبی‌ها می‌پرسند : این مولودی برای پیامبر "ص" است یا احمد مفتی‌زاده !؟ مکتبی‌ها در پاسخ می‌گویند : شما نمی‌دانید! ، شما شخصیت کاکه احمد را نمی‌شناسید! ، او رهبر مسلمانان جهان است ! 

پس از ادامه تقدیسِ مفتیزاده از جانب مکتبیون برخی به نشانه اعتراض مسجد را ترک می‌کنند . برگزارکنندگان بدون توجه به نظر حاضرینِ باقیمانده ، چراغ‌های مسجد را خاموش می‌کنند و سعی دارند در تاریکی و همچون گذشته حینِ خواندنِ اشعاری در وصف احمد مفتی‌زاده دسته جمعی گریه کنند . اما افرادی که در مسجد باقی مانده‌اند این وضع را تحمل نمی‌کنند . وقتی متوجه می‌شوند مکتبیون سعی دارند مسجد را به مکانی برای تقدیس مردگان تبدیل کنند و بجای یاد خدا و سنت و زندگانی پیامبر "ص" ، مفتیزاده را تقدیس می‌کنند اعتراضات خود را شدّت بخشیده در نهایت تمامی مکتبی‌ها من جمله پیش نماز مسجد را که به مکتب پیوسته بود را از مسجد بیرون می‌کنند .

لازم به ذکر است مراسمی مشابه در یکی از روستاهای بانه نیز برگزار شده بود که پس از اعتراض حاضرین ، مکتبی‌ها از تقدیس مفتیزاده و تبلیغ مکتب قرآن منصرف و دست کشیده بودند . در مسجد "امیر حسینی" واقع در شهر نغده نیز مکتبیها مراسماتی مولودی برگزار نموده‌اند که اشعار مفتیزاده خوانده شده و در پایان  اسم مفتیزاده را در میان دعاها آورده تا حضار برای شادی  روح او آمین بگویند . منازل اعضایی که به اندازه کافی وسعت داشته یا مساجدی که پیش نمازِ آن نیلِ به عقاید مکتب قرآن داشته باشد بهترین مکان برای اجرای مراسمات مولودی‌خوانی مکتبی‌ها خواهد بود . در مولودی‌هایی که توسط مکتبی‌ها برگزار نمی‌شود ، سعی خواهند داشت اشعار مفتی‌زاده را به برگزارکنندگان پیشنهاد دارند تا تاثیری هرچند اندک بر آن مراسم نیز داشته باشند . مولودی خوانی‌هایی که توسط سایر افکار اسلامی برگزار می‌شود و مکتبی‌ها نقشی در آن ندارند ، مورد نقد آنان می‌باشد .  

مِنَ الَّذِينَ فَرَّقُوا دِينَهُمْ وَكَانُوا شِيَعًا ۖ كُلُّ حِزْبٍ بِمَا لَدَيْهِمْ فَرِحُونَ (الروم 32) از کسانی که دین خود را پاره‌پاره کردند، و فرقه‌فرقه شدند، و هر گروهی و حزبی به آنچه نزد خود دارند خوشحالند .

مکتبیون هم من جمله احزابی هستند که به آنچه دارند خوشحال هستند و سعی دارند نوآوری‌هایشان را در نظر مسلمانان موجه جلوه دهند . اجماع علمای اهل سنت بر این باورند که برگزاری مولود‌خوانی در یک وقت معیّن از سال بدعت است . اکنون مکتبیون به این قناعت نکرده و در سالروز تولد احمد‌مفتی‌زاده هم مراسماتی مولود‌خوانی برگزار می‌کنند و یا مولودی‌هایی که در ماه مولود خوانده می‌شود را در صورت امکان به تبلیغ و تمجید از رهبرشان مفتی‌زاده تبدیل می‌کنند .

ما مسلمانان بایستی حتّی‌الامکان هم فرزندانمان و هم سایر مسلمانان را با شیوه زندگانی و سیرت رسول‌الله "ص" آشنا کنیم و به بهانه‌های مختلف الله و رسولش "ص" را یاد کنیم اما مکتب‌قرآن برخلافِ سایر مسلمانان ، الله ، پیامبر"ص" ، ماه مولود و در مجموع اسلام را دست‌آویزی برای تقدیس احمد‌ مفتی‌زاده قرار داده و پیامبر اکرم "ص" را بە وسیله‌ای برای تقدیس مفتی‌زاده تبدیل نموده است .

 تبدیل مراسمات مولودی که تا کنون برای پیامبر "ص"  بوده اکنون توسط مکتب‌قرآن سنندج تبدیل به مراسم مولودی‌خوانی برای احمد مفتیزاده نه تنها عملی شرعی نیست بلکە با تقدیس و بزرگ کردن نام مفتی‌زاده مراسم مولودی‌ مکتبی‌ها تبدیل به کارناوال شرک و مرده‌پرستی گردیده است . 

در این چهارچوب مستنداتی موجود است که به وضوح نام مفتی‌زاده در مقامی فراتر از پیامبر "ص"  قرار میگیرد . به عنوان مثال در یکی از این مراسمات ، به گمان اشعاری در وصف پیامبر "ص" خوانده می‌شود اما طبق معمول و در دقایق 7 به بعد اشعار از وصف پیامبر "ص" به تعریف و تقدیس مفتی‌زاده تغییر پیدا می کند . 

در همین مولودی‌خوانی و در ادامۀ قصیدۀ "مَولاي صَلّي وََلِّم دائِماً إَبَدا" که در تمام مراسمات مولودی در وصف پیامبر "ص" خوانده می‌شود ، مکتبی‌ها در ادامه می‌خوانند :

از آن دوران تا امروز که هزارو چند سالیست ، بسیاری از داعیانش (منظور مفتیزاده) مشغول کار خود هستند . خداوند از لطف بی‌نهایت خود باران رحمت بارانید و مجدداً آفتاب خود را نمایان ساخت و بخت را با او یار کرد بادِ رحمت فرستاد و طوفان را فراری داد و رهگذری (احمد مفتیزاده) با قدم های استوار از راه رسید . از راه دوری می‌آمد و خبر خوش زندگی به همراه داشت . سوغات دست او برای ملتش خنده لبهایش بود . خبر خوش رسیدنت مشارق را در نوردید و چون شوق عشق تو آمد شب و روز روح و جان نمی‌شناخت ! اگر کسی به مفتیزاده گفتنم ایراد بگیرد من در جواب می‌گویم : ای رهگذر (همان احمد مفتیزاده) تا جان میدهم دل تو را می‌خواهد و چنانچه من را نادان بدانی باز می‌گویم : کاکه احمد ، پایت را روی چشمانم بگذار و سپس در ادامه میگوید فدای تو هستم ای محمد سرم در راهت است و قربان آن نگاهت هستم که با چشمان مست میکنی !!!

بدین ترتیب قصیده‌هایی که تاکنون در وصف پیامبر ص بوده جای خود را به تقدیس احمد مفتی‌زاده می‌دهد و مکتب قرآن مدعیست که الله متعال مجدداً آفتابِ خود را نمایان ساخت . یعنی الله یکبار با فرستادن حضرت محمد "ص" برای مسلمانان آفتاب خود را نمایان ساخت و مجدداً برای بار دوم نیز آفتاب خود را که منظور مفتی‌زاده است را نمایان ساخته ! جالب است احمد مفتی‌زاده برخلاف سنت پیامبر و قرآن تبلیغ نموده در حالیکه پیروانش وی را با پیامبر"ص" مقایسه می‌کنند و اسم مفتی‌زاده را در کنار رسول‌الله "ص" می‌آورند . اما آنطور که قبلاً اشاره شد مکتبیون رسول‌الله"ص" را  (نعوذبالله) به اسبابِ بزرگ نمودن احمد مفتیزاده تبدیل نموده اند . 

لینک مرتبط   https://www.youtube.com/watch?v=ml0iGMItn1E

لینک مرتبط    https://www.youtube.com/watch?v=omlx54otzxA

 

مفتیزاده در یک نگاه

در کوچه پس کوچه های محله ی فرح سنندج راه می رفتم! به یاد زمانی که کاک احمد مفتی زاده مدتی در این محله زندگی کرده است . منزل مسکونی ایشان را با دقت نظاره می کردم و به یاد گفته های آتشین ایشان در نقد تبعیض طبقاتی و امتیازات افتادم. چگونه می شود کاک احمد در سخنرانی هایش به نام دین به امتیازات حمله کند و خودش چنین منزل مجللی داشته باشد؟! بعد از 35 سال این منزل هنوز بافت اصلی خودش را از دست نداده بود! به یاد گفته ی طرفداران آقای مفتی زاده افتادم که گویا آقای مفتی زاده اگر میوه ای در منزل داشتند به فقیر و فقرای محل می دادند! اما چگونه می شود با چنین منزل مجللی در برابر چند کیلو میوه توازن و عدالتی که همیشه آقای مفتی زاده دم از آن می زد برقرار کرد؟ برای من به عنوان یک جوان سنندجی جای بسی سوال و تعجب است که کاک احمد مفتی زاده در اوایل انقلاب ماهیانه 15 میلیون تومان از آقای طالقانی دریافت می کرد، با چه رویی مظلوم نمایی می کرد؟ آیا مردم را استحمار کرده که در برابر دیدگان چندصدنفر دو کیلو میوه به یکی از فقرای محله می دهد?! از معدود کسانی که بیش از 40 سال پیش ماشین داشت کاک احمد بود! می گویند کاک احمد تنها کسی بود که در زمان شاه به صورت مرتب و عمومی کلاس قرآن برگزار می کرد، باز برای من جای سوال بود که ایشان با مجوز حکومت وقت اقدام به برگزاری چنین کلاس هایی کرده است یا خودسرانه؟

  از آنجایی که در رادیو کردستان و روزنامه کردستان وابسته به ساواک کار می کرد برایم معلوم شد که دستهای پنهانی با عوامل ساواک داشته است ، همچنان که عیسی پژمان(رئیس ساواک وقت غرب کشور) به آن اشاره کرده است.

یک لحظه در جلوی درب منزل مسکونی کاک احمد چندجوان را دیدم که بیرون آمدند و چندین کتاب و جزوه و سی دی در دست داشتند . پرسیدم : که در دستانتان چه چیزی است؟ آیا کتاب های فقهی و شرعی است؟ گفتند : نه گفنم آیا شرح احادیث پیامبر(صلی الله علیه و سلم )است؟ گفتند: نه گفتم آیا تفسیر قرآن است ؟ گفتند : نه یکی از جوانان که خیلی کاک احمد را دوست داشت، گفت:کاک احمد گیان فرموده: ما نباید به قرآن و حدیث نزدیک شویم !(نامه شماره6)چون ما نمی توانیم قرآن را درک کنیم و اکثر احادیث هم جعلی است و مولفین کتب فقهی هم اشخاصی همانند شافعی و حنفی هستند که کاک احمدگیان از آن ها مجتهد تر است .

خیلی تعجب کردم ! شنیده بودم که طرفداران مفتی زاده ایشان را < رسول صغری > می دانند، اما شک داشتم از این گفته که با این برخورد به یقین رسیدم. خلاصه با ناامیدی از کوچه فرح سنندج خارج شدم و برای شهرم سنندج تأسف خوردم که به چنین افکار خطرناکی مبتلا شده است . به امید روزی که شاهد کردستانی محمّدی باشیم نه احمدی.... .

http://s-baran310.blogfa.com/