آقای مفتی‌زاده برای اينكه پيروی از نظرات خويش را جايگزين كتاب و سنت نمايد، بارها و به مناسبتهای متعدد فتوا به عدم پيروی از کتاب و سنت ميدهد چنانكه بيان ميدارد: پس باز تأكيد می‌كنم كه: به كتاب وسنت فتوا ندهيد، و به روايات استناد نكنيد و الا ممكن است(همچنانكه قبلاً توضيح داده ام) دچار افترا در دين و خيانت به خدا و رسول خدا- ص- گرديد!

مفتی‌زاده سعی دارد میان پیامبر-ص و مسلمانان فاصله ایجاد نماید و در توجیه آن می‌گوید: پرداختن به احادیث فعلاً جایز نیست چون در این زمان از رسول گرامی-ص جز احاديثش چيزی دیگر وجود ندارد و مفتی‌زاده پرداختن به احادیث را به آینده نامعلومی موکول میكند.
مفتی‌زاده ميگويد: باز تأكيد مي كنم تا كسی در فهم قرآن به تسلط ممكن نرسد پرداختن او به حديث كاری است نامشروع و پيروی او از حديث و فتوايش به حديث- جز در مسلمان- بی ادبی است نسبت به پيامبر اسلام- ص- ممكن است خيانت هم باشد به دين، اگر كسی را واجد شرط اول يافتيد آنگاه برايش توضيح دهيد كه قبل از تعلم و تعليم و روايت هر حديث و فتوا به آن به ساير شروط بپردازد!

بنابراین عملی كه از عهده خود مفتی‌زادە (كه بنا به گفته مکتبیون افضل امت است) بر نياید، هرگز از عهده پیروانش برنخواهد آمد. این دستە از فتاوای واھی منجر شدە مکتب‌قرآن عملاً در مسیری حرکت ‌کند كه پیروان آقای مفتی‌زادە از آشنایی با پیامبر-ص و سنت وی محروم شوند و بجای عمل بە اقوال و رفتار بە کردار پیامبر-ص، ظاهر و باطن خود را با مفتی‌زادە تطبیق دهند.